مصاحبه آرشیو خبر ها
كدام یك از بازیكنان یوونتوس، كاناوارو را دیوانه خودش كرده است؟!

كدام یك از بازیكنان یوونتوس، كاناوارو را دیوانه خودش كرده است؟!

فابیو كاناوارو سرمربی باشگاه گوانگ‌ژو اورگراند چین و مدافع سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه یوونتوس در ارتباطی زنده با برنامه تیكی‌تاكا از شبكه Italia 1، برای دقایقی پاسخگوی چند سؤال كوتاه در مورد یووه بود.

 

شانسی یووه برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را چقدر می‌دانید؟

 

یووه گزینه‌ای ایده‌آل برای نشستن بر تخت قهرمانی رقابت‌های این دوره لیگ قهرمانان اروپاست؛ تیمی قدرتمند و یكدست با ارزش افزوده‌ای به نام كریستیانو رونالدو. معمولاً در مصاحبه‌ها عنوان می‌شود كه یووه برای دست یافتن به رتبه نخست لیگ قهرمانان رقبای سرسختی مثل لیورپول و... دارد. من این نقل قول‌ها را اینگونه اصلاح می‌كنم: یوونتوس با رونالدو ضربه‌ای سهمگین برای هر تیمی است كه قصد فتح لیگ قهرمانان این دوره را دارد؛ چه لیورپول باشد چه هر تیمی دیگر. من به آینده فوتبال ایتالیا امیدوارم؛ حقیقتاً بعد از سالها به یك افتخارآفرینی و قهرمانی در اروپا نیاز داریم. صعود و بازگشت به اوجی كه یوونتوس می‌تواند آن را به فوتبال ایتالیا هدیه دهد.

 

رونالدوی یووه یا رونالدوی اینتر؟

 

مطمئناً انتخاب من هر دوی آنهاست. نوابغ در هر دوره جز پدیده‌ها و افراد استثنایی آن عصر محسوب می‌شوند؛ با این حال تفاوت‌هایی با یكدیگر دارند. مثلاً برای نسل ما اعجوبه‌ای مثل ماراردونا اسطوره بود، برای نسل بعد از آن رونالدوی اینتر و برای این نسل نیز رونالدوی یووه.

 

حضور كریستیانو رونالدو در یوونتوس را چگونه ارزیابی می‌كنید؟

 

رونالدو بازیكنی است كه می‌تواند در هر لحظه از بازی، با گلزنی‌هایش همه چیز را به نفع بیانكونری‌ها تغییر دهد. یووه با او می‌تواند به راحتی تا بازی نهایی این رقابت‌ها خود را برساند. رونالدو در تمام این سالها پیشرفتی رو به جلو داشته است. كیفیتِ تكنیكی او خارق‌العاده است و هنگامی كه در تركیب تیمی حضور دارد به وضوح ویژگی‌ها و خصایص رهبری را در كاركترِ بازی‌اش می‌بینیم. او بازیكنی شگفت‌انگیز است كه در سالهای اخیر همه ما را دیوانه خودش كرده است.

 

شما یكی از بهترین مدافعان فوتبال جهان در زمانی كه فوتبال بازی می‌كردید بودید، به نظر شما جورجو كیه‌لینی نیز هم‌اكنون بهترین مدافع جهان است؟

 

قطعاً. او یكی از بهترین مدافعان فوتبال در جهان است. جورجو در كنار تجارب بی‌نظیرش در این سالها، همزمان از فیزیك و تكنیكی با كیفیت برخوردار است. همه اینها یك طرف، تجربه بازی در كنار من را نیز داشته است! (خنده)

 

گفتنی است فابیو كاناوارو در طول سه فصل حضور در جمع بیانكونری‌ها 127 بار با لباس این تیم در رقابت‌های مختلف به میدان رفت. او همچنین سابقه 136 بازی برای آتزوری را نیز در كارنامه فوتبالی‌اش دارد.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: